آیا هوش مصنوعی و راه حل ساده CRM می تواند آینده فروش را تغییر دهد

فناوری | توسط پاتریشیا جونز

استفاده آسان از CRM

در زمان حاضر، شرکت‌هایی فعال از راه‌حل‌های CRM با استفاده از روش‌های ساده و هوش مصنوعی در راه‌های پیشگامانه برای گسترش تجارت خود استفاده می‌کنند.
به عنوان مثال، اگر در حال تماشای نتفلیکس هستید، بدون شک از یک AI (یک الگوریتم توصیه ) برای کمک به تصمیم گیری در مورد آنچه تماشا کنید برای شما استفاده خواهد شد. به طور مشابه، هنگام خرید در آمازون، تصمیم شما در مورد اینکه چه چیزی ممکن است بخرید نیز می تواند تاثیر هوش مصنوعی داشته باشد (از طریق یک الگوریتم تداعی ) است. حتی اگر بخواهید با اوبر تماس بگیرید، از هوش مصنوعی ( الگوریتم مکان یابی ) برای پیدا کردن و رزرو سریع ماشین در مجاورت شما می توانید استفاده کنید.
اگر تا به حال در مورد یک محصول یا تعطیلات فکر کرده اید، و مانند تله پاتی، به نظر می رسد که به طور ناگهانی در صندوق ورودی ایمیل یا صفحه جستجوی شما ظاهر می شود، می توانیم به شما اطمینان دهیم که بر اساس یک هوش مصنوعی ( الگوریتم طبقه بندی ) نیز بوده است. نظارت بر فعالیت های آنلاین 24 ساعته شما

اکنون، همین الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای تقویت استراتژی کسب‌وکار یا فرآیند تصمیم‌گیری هر شرکتی استفاده شوند تا به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری بهتر تجاری کمک کنند.

شرکت‌هایی که در استفاده از هوش مصنوعی در فروش پیشگام بوده‌اند، در مورد تأثیر آن که شامل افزایش بیش از 50 درصدی سرنخ‌ها و انتصاب‌ها می‌شود، ابراز خوشحالی می‌کنند.برای توییت کلیک کنید

در اینجا چند زمینه خاص وجود دارد که در آن الگوریتم هوش مصنوعی می تواند به طور ایده آل برای کمک به رشد شرکت ها با کمک به تیم های فروش شما برای افزایش فروش و درآمد خود استفاده شود:

  1. ارائه بینش های مرتبط به تیم های فروش

نرم افزار بازاریابی علیرغم همه پیشرفت‌های تکنولوژیکی آن محدودیت‌هایی دارد، زیرا فقط یک نماینده فروش می‌تواند در نهایت با مشتریان مکالمه 1:1 داشته باشد و معامله را ببندد. با این حال، یک الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند به تیم‌های بازاریابی و فروش کمک کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بینش‌های ارزشمندی را در مورد مشتریان بالقوه در طول چرخه فروش در اختیار همکاران خود قرار دهند. اطلاعات در مورد مشتریان مانند ترجیحات آنها، الگوهای خرید، انتخاب قیمت، ترجیحات برند، زمان ترجیحی تعامل با نمایندگان فروش و تیم های بازاریابی چشم انداز مثبتی را ارائه می دهد، زیرا متخصصان فروش می توانند با این اطلاعات برخورد کنند و بینش های مرتبط و عملی را کشف کنند.

ابزارهای فروش تجویزی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند یک پلت فرم معمولی و آسان برای استفاده CRM کار می کنند ، با این استثنا که می تواند میلیاردها نقطه تماس و رویداد را ردیابی و تجزیه و تحلیل کند، در نتیجه مناطقی را برای بهبود مستمر شناسایی می کند.

Manash Chaudhuri، CSO پارس ویتایگر CRM و یک رهبر فکری در فناوری فروش تجویزی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌گوید:

برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند از طریق میلیاردها نقطه تماس مشتری و رویدادها برای یافتن همبستگی‌ها و الگوهایی که ما به‌عنوان انسان‌ها نمی‌توانیم به صورت روزانه متوجه آن‌ها شویم، بیابند. بنابراین، ممکن است بین ارسال یک کمپین فروش خاص به یک مشتری احتمالی قبل از تماس با آنها ارتباط وجود داشته باشد که منجر به مکالمه بهتر می شود. همچنین می تواند متوجه شود که ارسال یک ایمیل پیگیری هفتگی می تواند تا 6 هفته پس از تماس اولیه نتایجی را به همراه داشته باشد، که فقط نمونه ای از اقدامات کوچکی است که ممکن است نمایندگان فروش از دست بدهند، اما می تواند عملکرد آنها را در طول زمان افزایش دهد.

  1. بهینه سازی قیمت

دانستن میزان تخفیف (در صورت وجود) برای ارائه به مشتری همیشه برای هر نماینده فروش مشکلی است. اما باز هم هیچ نماینده فروش نمی خواهد پول روی میز بگذارد. در سناریوی تجاری فعلی مبتنی بر هوش مصنوعی، یک الگوریتم هوش مصنوعی می تواند به راحتی به تیم های فروش با استفاده از بهترین CRM کسب و کار کوچک مانند پارس ویتایگر بگوید که این نرخ تخفیف ایده آل چقدر باید باشد. با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های خاص معاملات گذشته که در همان محصول یا خدمات به مشتریان برنده شده یا از دست رفته‌اند، اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد برنده معامله خواهید شد. این ویژگی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشتری جدید یا موجود
  • حجم معامله به دلار
  • مطابقت با مشخصات محصول
  • تعداد رقبا
  • قلمرو/منطقه
  • درآمد سالانه مشتری
  • سطح تصمیم گیرندگان (نفوذگذاران) درگیر
  • زمان فروش گذشته (به عنوان مثال، Q1 در مقابل Q3)، و چندین مورد دیگر
  1. کیفیت و کمیت منجر می شود

بهبود تولید سرنخ نقطه کانونی سر و صدا در مورد هوش مصنوعی بوده است. در مطالعه ای که توسط HBR (Harvard Business Review) انجام شد، مشخص شد کسب و کارهایی که از هوش مصنوعی به همراه پلتفرم های نرم افزار مدیریت سرنخ آنلاین برای فروش استفاده می کنند، توانسته اند تولید سرنخ خود را تا 50 درصد افزایش دهند. علاوه بر این، کیفیت سرنخ، و همچنین مقدار سرنخ سرنخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، برتر هستند، زیرا هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای شناسایی بهترین اهداف برای ابتکارات بازاریابی ورودی و خروجی دارد. بنابراین، بخش بزرگی از اصطکاک طولانی مدت بین بازاریابی و فروش در یک شرکت را می توان با رشد هوش مصنوعی در فروش از بین برد.

به عبارت دیگر، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به عنوان یک موهبت در کل چرخه فروش-بازاریابی عمل کنند و حجم عظیمی از اطلاعات در پایگاه داده CRM را به بینش‌های عملی تبدیل کنند.

  1. مدیریت عملکرد

مدیران فروش در همه مشاغل، باید هر ماه خط لوله درآمد هر یک از نمایندگان فروش خود را ارزیابی کنند، با چشم اندازی نسبت به پرورش معاملاتی که ممکن است متوقف شده باشند، یا بدتر از آن، از بین رفته باشند. با استفاده از بهترین پلتفرم نرم افزار CRM کسب و کار کوچک و متوسط ​​مبتنی بر هوش مصنوعی ، مدیران اکنون می توانند از داشبورد استفاده کنند تا به صورت بصری متوجه شوند که کدام نمایندگان فروش احتمالاً اهداف فروش خود را به همراه تعداد معاملات برجسته که شانس خوبی برای بسته شدن دارند، انجام می دهند.
یک راه حل CRM با استفاده آسان با هوش مصنوعی به مدیران فروش اجازه می دهد تا توجه خود را روی نمایندگان فروش کلیدی و معاملات مرتبط با آنها متمرکز کنند که می تواند به شرکت در رسیدن به اهداف فروش پیش بینی شده کمک کند.

به گفته شامپا باغچی، مدیر عامل پارس ویتایگر CRM برای مشاغل کوچک، استفاده از هوش مصنوعی برای کشف روندها و همبستگی داده ها عالی است، اما داده های مشتری در CRM تنها زمانی ارزشمند می شود که بتوانید روی آن اقدام کنید.

  1. ساده کردن وظایف

طبق گفته موسسه جهانی مک کینزی، از آنجایی که هوش مصنوعی به طور جادویی وظایف را کاهش می دهد، بنابراین، 40 درصد از زمانی را که نمایندگان فروش صرف کارهای روزمره و پیش پا افتاده مانند تماس سرد، پاسخ دادن به ایمیل ها و موارد دیگر می کنند، می توانند با استفاده از تمام موارد موجود، خودکار شوند. فناوری هایی که هوش مصنوعی برای تیم های فروش ارائه می دهد.
از آنجایی که هوش مصنوعی قادر است به متخصصان کمک کند تا به وظایف خود بهتر متعهد شوند، به ویژه با استفاده از تجزیه و تحلیل و علم داده.

تعبیه مصنوعی در پایگاه داده CRM، پلتفرم‌های نرم‌افزار اتوماسیون نیرویی فروش و سایر برنامه‌ها می‌توانند از کارهای فلج‌کننده را حذف کنند و فروشندگان را از کارهای یکنواختی که می‌دهند، می‌سازند، که می‌توانند آن‌ها را در فروش ارتفاعات بی‌سابقه‌ای افزایش دهند.

نتیجه

بنابراین، برای‌گیری، هرگز مصنوعی هرگز نمی‌تواند برای فروش و بازاریابی هوشیارانه در کسب‌وکاری نتیجه بگیرد، با این وجود، این فناوری در حال حاضر و برای آینده است که متخصصان را به یک «سطح بالا» سوق می‌دهد. بازی آنها

آل به متخصصان فروش و خرید اجازه می‌دهد تا تصمیمات و نظرات خود را با دقت بیشتر بر اساس داده‌ها (و از آنجایی که هرگز گفته‌ها دروغ نمی‌گویند) با داده‌ها و اطلاعات محبوس‌شده در پایگاه CRM، قرار دهندگان و انتخاب‌کنندگان خود را همیشه دقیق‌تر کنند. کنند.