چگونه انقلاب دیجیتال را در آغوش بگیریم، انقلاب دیجیتال ما را متحول می کند

فناوری | توسط پاتریشیا جونز

کسب و کارها انقلاب دیجیتال را در آغوش می گیرند

نیروی اصلی پشت تغییر کسب و کارها به سمت تحول دیجیتال هستند. با توجه به این واقعیت که مردم عادی از شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتالی برای انجام وظایف خود استفاده می کنند، برای کسب و کارها کمتر از یک اجبار نیست که مسیر تحول دیجیتال را در پیش بگیرید.

دقیقاً به همین دلیل است که کسب‌وکارها از دستگاه‌های دیجیتال نوآورانه و مدل‌های عملیاتی استقبال می‌کنند تا یک رقابت در بازار ایجاد کنند.

مطالعه جهانی سیستم IBM 2010 به تفصیل در مورد این روند بحث کرده است و مشکلات رایجی را که کسب و کارها درگیر آن هستند برجسته می کنند.

در آنچه در زیر آمده است، یک نسخه خلاصه و بازنویسی شده از چند نکته کلیدی انتخابی از گزارش است. نگاهی بیاندازید -

عصر مشتری همراه با عصر دیجیتال به ترکیبی ستاره ای منجر شده است. در پاسخ به خواسته های مشتریان، کسب و کارها از فناوری اطلاعات استفاده می کنند

بهبود بهره وری و کارایی

رسیدن به بازارهای هدف جدید

بهینه سازی زنجیره تامین و خدمات برای ارائه بهتر به مشتریان.

تغییر به سمت تحول دیجیتال نیز بخشی از این تلاش است. از آنجایی که مردم به طور کامل از وسایل اجتماعی و دیجیتالی برای انجام وظایف خود استفاده می کنند، از کسب و کارها انتظار می رود که استراتژی های خود را تغییر دهند و به این تغییر پاسخ دهند.

اما سوال این است که چگونه این کار را انجام دهیم؟ چگونه کسب و کارها می توانند در این عصر دیجیتال نوآوری، تمایز و رشد داشته باشند؟ چگونه می توانند جدیدترین فناوری های دیجیتال را به کار گیرند، ادغام و بهینه کنند؟

خوب آنقدرها هم سخت نیست. کارشناسان معتقدند تنها چیزی که لازم است یک استراتژی منسجم برای یک تحول دیجیتال موفق است.

در مسیر تحول دیجیتال، تمرکز در درجه اول باید بر دو حوزه باشد:

استفاده از فناوری های دیجیتال برای تقویت روابط بهتر با مشتری

استفاده از فناوری های دیجیتال برای بازتعریف مدل عملیاتی

و برای انجام این کار، کسب‌وکارها باید مجموعه جدیدی از چارچوب‌ها را بسازند که به آنها اجازه دهد در هر دو زمینه به طور مساوی پیشرفت کنند.

1. استفاده از فناوری های دیجیتال برای تقویت روابط بهتر با مشتری

فناوری‌های دیجیتال می‌توانند نقش مهمی در تقویت روابط با مشتری داشته باشند. با کمک ابزارهای دیجیتالی مناسب، کسب‌وکارها می‌توانند تجربه مشتریان خود را افزایش داده و دوباره تعریف کنند. بیایید ببینیم چگونه -

آ. بهبود کیفیت محصولات و خدمات

بهبود محصول و خدمات یک چرخه مداوم است. کسب‌وکارها باید به این کار ادامه دهند تا پیشنهادات بهتری داشته باشند و انتظارات پویای مشتریان خود را برآورده کنند. با استفاده از این منطق، برخی از کسب‌وکارهای مشهور، فناوری‌های دیجیتال را برای افزایش محصولات و خدمات خود ترکیب کرده‌اند.

مثال - شرکت‌های خودروسازی شروع به ارائه دسترسی به رسانه‌های دیجیتال برای ارتقای تجربه خودرویی مشتریان خود کرده‌اند. بسیاری ویژگی های جدیدی را به محصولات خود اضافه کرده اند و ورودی های جوامع مجازی را دریافت می کنند. چقدر باحاله، نه؟

ب گسترش پیشنهادات برای جریان های درآمدی جدید

با سرمایه گذاری از فناوری دیجیتال، مشاغل می توانند چشم اندازهای مختلفی برای افزایش درآمد خود ایجاد کنند. و این دقیقاً همان کاری است که یکی از شرکت های معروف اسباب بازی انجام داده است.

مثال - شرکت اسباب‌بازی به نام Webkinz شروع به ارائه تسهیلات برای تمام مشتریان خود کرده است تا بتوانند وارد دنیای آنلاین شوند و حیوانات خانگی خود را به آنها اضافه کنند. این ایده تحسین بی‌نظیری را از سوی مشتریان به همراه داشته است. علاوه بر این، با فروش داده های مشتریان به بازاریابان دیگر، جریان درآمد اضافی را برای شرکت باز کرده است.

ج بازتعریف عناصر اصلی محصولات و خدمات

این آخرین و تا حد زیادی جامع ترین راه برای ارتباط بهتر با مشتری با استفاده از فناوری دیجیتال است. همه چیز در مورد تغییر کامل مفهوم محصول و خدمات موجود است تا به مشتریان یک چیز کاملاً جدید بدهد که آنها مجبور به پرداخت هزینه هستند.

مثال - سازندگان دستگاه‌های پزشکی دستگاه‌های پایش بیماری در عصر جدید را ایجاد کرده‌اند که می‌توانند وضعیت بیمار را با مراقبان از راه دور ارتباط برقرار کنند. بدون شک این دستگاه با قابلیت اضافه شده انتقال پیام مورد توجه مردم قرار گرفته است.

توجه: اگرچه تاکنون تعداد کمی از کسب‌وکارها محصولات و خدمات خود را با در دست گرفتن انقلاب دیجیتال به‌طور کامل اصلاح کرده‌اند، آینده بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر را پیش‌بینی می‌کند که کاری در این زمینه‌ها آغاز کنند. دلیل - این مرحله در صورت انجام صحیح، سود بهینه را تضمین می کند.

2. استفاده از فناوری های دیجیتال برای بازتعریف مدل عملیاتی

کسب‌وکارها باید استراتژی‌هایی را اجرا کنند که به توسعه و ارتقای مدل عملیاتی آنها اشاره دارد. هنگامی که مدل عملیاتی بهبود یابد، به طور خودکار منجر به افزایش بهره وری می شود. بیایید ببینیم چگونه -

آ. راه اندازی قابلیت های دیجیتال جدید

این چیزی نیست جز مشارکت مشتریان از طریق کانال های دیجیتال، مانند جوامع اجتماعی آنلاین. یکی از شرکت هایی که در انجام این کار پیشگام است، چیزی جز باربری نیست.

پس از تأسیس نام تجاری خود، یک کانال آنلاین برای تعامل با مشتری ایجاد کرد. مشتریان این امکان را داشتند که به صورت دیجیتالی نمایش های مد را از طریق اینترنت مشاهده کنند و در طول رویدادها به صورت آنلاین سفارش دهند.

مزیت: پخش آنلاین راحتی کاملاً جدیدی به مشتریان داد. اکنون آنها می توانند در هر زمان خرید کنند و به راحتی بر روی وب سایت کلیک کنند تا با یک نماینده از طریق تلفن یا چت متنی تعامل کنند.

ب استفاده از اطلاعات در کانال ها برای مدیریت بهتر مشتریان

زمانی که کسب‌وکارها چندین کانال دیجیتال را راه‌اندازی کردند – گام بعدی استفاده از بینش‌های حاصل از آن‌ها است. با جمع‌آوری و ساده‌سازی داده‌های چند کانالی از طریق ابزارهایی مانندCRMابری برای مشاغل کوچک ، کارآفرینان می‌توانند بینش‌های عملی را از آنها استخراج کنند و بیشترین ارزش را برای مشتریان فراهم کنند. آنها می‌توانند ازCRMبرای به اشتراک گذاشتن داده‌ها در بخش‌ها و تجهیز کارکنان برای رسیدگی بهتر به سؤالات و خواسته‌های مشتریان استفاده کنند.

ج ادغام کانال های دیجیتال و فیزیکی

این مرحله نهایی است که در آن کسب‌وکارها باید تمام کانال‌های سنتی و دیجیتالی را برای ارائه خدمات منسجم و متحد به مشتریان در تمام نقاط تماس یکپارچه کنند.

مثال - Tesco که با ادغام کانال‌های سنتی با صندوق‌های سلف‌سرویس تازه‌ساخته مدل عملیاتی خود را به‌طور کامل تغییر شکل داده است.

مزیت: مشتریان اطلاعات یکپارچه را در تمام نقاط سفر در هنگام حرکت از خرید به فروش به خدمات دریافت می کنند.