CRM مناسب برای کسب و کار خود، بهترین CRM برای SMB پارس ویتایگر را انتخاب کنید

آیا می‌دانید که کسب و کار و سرنخ‌ها را از دست می‌دهید، CRM مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید و شب‌های بی‌خوابی را با دست دادن فرصت‌ها انجام دهید. سرمایه‌گذاری در راه‌حل مناسب CRM برای رسیدن به سود، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش کارایی فناوری کمک می‌کند، اما با گزینه‌هایی که می‌توانند از آن استفاده کنند، از چه ویژگی‌های انتخابی استفاده می‌شود تا تصمیم درستی برای شرکت خود بگیرید؟ با دانستن اینکه همه راه حل های CRM برابر یک انتخاب، راه حل مناسب برای موضوع جدی تبدیل می شود.

در ادامه یک روند ارزیابی گام به گام ارائه شده است که به شما کمک می کند تا در CRM مناسب خود را به صفر برسانید. نگاهی بیاندازید -

1. هدف خود را مشخص کنید

قبل از غواصی، مهم است که بدانید چرا کسب و کار شما به CRM نیاز دارد. یک استراتژی CRM به خوبی برنامه ریزی شده همراه با فناوری مناسب می تواند بسیار قدرتمند باشد – تنها در صورتی که بدانید می خواهید از طریق آن به چه اهداف دقیقی دست یابید.

  • آیا می خواهید بینش های قدرتمندی در زمینه فروش و کسب و کار تولید کنید که کسب و کار شما را سودآورتر کند؟
  • آیا می خواهید عملیات خود را برای بهره وری بیشتر افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید کسب و کار خود را متمرکز کنید و آن را سازماندهی کنید؟
  • آیا می خواهید یک تاریخچه سازمان یافته از مخاطبین، سرنخ ها، حساب ها و معاملات خود داشته باشید؟

اهدافی را بنویسید تا شما را در طول فرآیند انتخاب ثابت نگه دارد. به یاد داشته باشید که اگر در مورد اهداف نهایی خود شفاف باشید، می توانید گزینه های CRM را بهتر ارزیابی کنید.

2. بازه زمانی

چقدر زود می خواهید یا نیاز دارید که CRM خود را راه اندازی کنید؟ به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در یک CRM که برای استفاده از آن باید نزدیک به یک سال صبر کنید، فایده ای ندارد؟ از فروشنده CRM بپرسید که آنها انتظار دارند پیاده سازی چقدر طول بکشد.

وقتی CRM کار می کند، کار شما تمام نمی شود. تنها زمانی کامل می شود که تیم شما واقعاً از آن استفاده کند. بنابراین عواملی مانند فصول شلوغ و سایر رویدادهای شرکت را که ممکن است مانع اجرای به موقع و پذیرش شوند را در نظر بگیرید.

3. فرزندخواندگی

با پول زیادی که در CRM سرمایه گذاری شده است، مهم است که به نگرانی نگران کننده ای که می تواند مانع استراتژی CRM شما شود، یعنی نرخ پذیرش پایین، توجه کنید. به دنبال یک راه حل CRM باشید که پذیرش کاربر را تشویق کند. به قول یک استراتژیست CRM - "یک شریک CRM پیدا کنید که اصطکاک را به حداقل برساند تا تیم شما بتواند به راحتی از آن استفاده کند."

2 عامل برای اطمینان از پذیرش بیشتر کاربر:

ورودی صفر

زمان زیادی برای تغذیه داده ها در CRM نباید صرف شود. به یاد داشته باشید که نمی خواهید فروشندگان برتر خود را به تایپیست تبدیل کنید. از این پس، سعی کنید یک CRM را انتخاب کنید که دارای ویژگی واردات/صادرات آسان و سریع داده باشد.

آسان UX

هیچ کس نمی خواهد با یک CRM گیج کننده با بسیاری از زمینه های غیر ضروری کار کند. CRM ها به تولید سود کمک می کنند، نه به دلیل وجودشان، بلکه به این دلیل که چرخه فروش را هموار می کنند. آنها وظایف و داده های مربوط به بسته شدن معاملات را دنبال می کنند. در نتیجه، به دنبال CRM با یک UX عالی باشید که به شما کمک می‌کند نرم‌افزار را مطابق با نیازهای تجاری خود سفارشی کنید.

4. تحرک

یک CRM که وقتی پشت میزتان می‌نشینید کار می‌کند، ممکن است لزوماً در زمین یا در هواپیما کار نکند. نگران؟ خوب، تحرک یک عامل کلیدی در ارزش کلی CRM است تا اطمینان حاصل شود که تجربه از دسکتاپ تا موبایل یکپارچه است. در نتیجه، سعی کنید و به دنبال راه حلی باشید که نیازهای تیم شما را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی آنها برآورده کند.

سوالاتی که قابل تامل است:

  • آیا تجربه در دسکتاپ و موبایل روان است؟
  • آیا CRM برنامه های تلفن همراه را برای اندروید و ویندوز ارائه می دهد؟
  • آیا CRM به طور خودکار همگام می شود تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات همیشه به روز هستند؟

5. یکپارچه سازی با ابزارهای دیگر

ابزارها یا برنامه های کلیدی که برای کار با CRM نیاز دارید چیست؟ یک CRM را انتخاب کنید که با ابزارهایی که شرکت شما قبلاً از آن استفاده می کند یکپارچه شود. این به شما کمک می کند تا کل کسب و کار خود را از یک رابط واحد مدیریت کنید، بدون اینکه مجبور باشید با چندین مرورگر دستکاری کنید.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند:

  • CRM با چه ابزارهای بازاریابی ایمیلی/فاکسی ادغام می شود؟
  • آیا نرم افزار جلسه آنلاین و کنفرانس ویدیویی مانند GoToMeeting دارد؟
  • آیا ادغام با پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین را ارائه می دهد؟
  • در مورد ذخیره سازی اسناد مانند Box چطور؟

6. هزینه سالانه CRM

اکنون که ثابت کرده‌ایم شما در واقع دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در یک CRM هستید، ما به دنبال آن هستیم. مهم است که بدانید آیا واقعاً می توانید خدمات CRM را که ارزیابی می کنید، بپردازید یا خیر.

هزینه سالانه = تعداد کاربران x هزینه در ماه

دریابید که چه تعداد از افراد در شرکت شما از CRM استفاده می کنند و سپس از وب سایت شرکتی استفاده می کنند که در حال ارزیابی آن هستید تا به اشتراک گذاری آنها در ماه را مشخص کنید.

سیستم‌های CRM بر ابر ایده‌آل هستند زیرا معمولاً نیازی به هزینه دارند. در نتیجه، می توانید به صورت ماهانه پرداخت کنید و به راحتی می توانید جریان نقدی خود را کنترل کنید. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک از برنامه CRM ابری به دلیل استفاده از مدیریت آسان، تحرک، ارتقاء خودکار، مدیریت پچ و سازگاری استفاده می کنند.