6 استراتژی عالی برای درگیر نگه داشتن مشتریان خود، پارس ویتایگر
خدمات خدمات | توسط پاتریشیا جونز
6 استراتژی عالی برای درگیر نگه داشتن و افزایش کسب و کار شما. غذای بیش از هر زمان دیگری توانمند شده اند.
آنها ترفندهای تبلیغاتی را می فهمند و فقط مارک هایی را می سازند که می توانند تجربه کنند که در تمام نقاط تماس ارائه دهند.
این امر مهم را چند برابر کرده است.
اکنون، کسبوکارها باید برای ایجاد یک استراتژی قوی با تصمیم گیری که باعث رشد و وفاداری برند میشود.
در این وبلاگ، 6 استراتژی عالی با مشتری را مورد بحث قرار می دهد که به شما کمک کند تا مشتریان خود را تجربه کنید و وفاداری آنها را با برند خود تقویت کنید.
سرمایه مایه حیات کسب و کار شما هستند. و به همین دلیل مهم است که همیشه به آنها اهمیت بیشتری بدهید.
اما به جای این که فروشندگان را به گلویشان بیاندازند -
استراتژی هایی را برای تعامل طبیعی با مشتریان بیاموزید.
موفقترین برندها در تمام بخشهای عمودی یک چیز مشترک دارند - تعامل با مشتری.
آنها اهمیت تعامل با مشتریان را درک می کنند و بر تعامل با آنها و به اشتراک گذاری چیزی ارزشمند تمرکز می کنند.
تعامل با مشتریان برای همه ابتکارات بازاریابی و خدمات شما عالی است.
مهمتر از همه، هرچه بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، تجارت شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. مشتریان شما همیشه برند شما را در ذهن خود دارند و آن را در حلقه اجتماعی خود ارجاع می دهند.
امکان تعامل با مشتریان بی پایان است. اما همه آنها نتیجه یکسانی ندارند. در اینجا 6 بهترین استراتژی برای افزایش سطح تعامل مشتری در این سال جدید وجود دارد!
اینها را امتحان کنید و تفاوت را در کسب و کار خود ببینید.
1. ساخت گروه در رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی جهان را متحول کرده اند و در آینده ای غیرقابل پیش بینی رشد بی حد و حصری خواهند داشت. از این فرصت استفاده کنید و از کانال های رسانه های اجتماعی پیشرو مانند فیس بوک، لینکدین و +Google برای ایجاد انجمن ها استفاده کنید.
ایجاد انجمنها در این کانالها تصمیم عاقلانهای خواهد بود، زیرا مشتریان شما به احتمال زیاد از قبل در آنها حضور دارند.
از طریق این گروهها، میتوانید مستقیماً با مشتریان خود با پاسخ به سؤالات آنها درگیر شوید، آنها را در مورد محصولات و خدمات آینده خود بهروز نگه دارید و اطلاعاتی را که آنها به دنبال آن هستند به اشتراک بگذارید.
بیشتر از یک مونولوگ، این یک گفت و گو خواهد بود که در آن نه تنها با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید، بلکه به آنها اجازه می دهید با شما تعامل داشته باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
2. میزبان مسابقه در رسانه های اجتماعی
رقابت ها و کمپین ها همیشه موفق ترین تاکتیک در تعامل با مشتریان بوده اند. همه آنها شامل جوایز هستند و چه کسی از دریافت آنها لذت نمی برد؟ همه ما انجام می دهیم. درست؟
بنابراین بدون هیچ حرفی، طوفان فکری کنید و ایده های نوآورانه ای برای کمپین ها و مسابقات خود ارائه دهید. بر خلاف زمان های قبلی، امروزه به لطف رسانه های اجتماعی میزبانی مسابقات آسان است.
بدون خالی کردن جیب خود، می توانید کمپین های جذابی را در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی اجرا کنید. فقط مطمئن شوید که کمپین های شما مملو از انگیزه هایی هستند که واقعاً مخاطبان هدف شما را جذب می کنند.
ارائه جوایز برای تعامل با نام تجاری شما راهی شگفت انگیز برای به دست آوردن بیشتر صحبت های جمعیتی هدف شما است.
برای مثال، میتوانید از مشتریان بخواهید که عکسهای منظره را به اشتراک بگذارند و بهترین سه مورد، عضویت یک ساله رایگان در خدمات شما خواهند داشت.
با این مسابقات، نه تنها توجه مشتریان خود را جلب می کنید، بلکه با پاداش دادن به آنها برای مشارکت، با آنها درگیر می شوید.
3. از CRM برای توسعه کمپین های تعامل با مشتری خود استفاده کنید
رسانه های اجتماعی معدن طلایی برای جذب مشتری هستند. اما به جای اشتراکگذاری کورکورانه محتوا و میزبانی کمپینها، از CRM برای بررسی تحلیلهای رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
اکثر پلتفرم های CRM همگرای عصر جدید با نظارت و عملکرد مدیریت رسانه های اجتماعی یکپارچه شده اند. آنها همه فیدهای اجتماعی را با هم ساده می کنند و یک تصویر کامل را در یک عکس به شما ارائه می دهند.
این به شما کمک می کند تا نبض نظرات مشتریان را در کانال های اجتماعی درک کنید و نوع موضوعات مطرح شده را شناسایی کنید.
برای مثال:
- چه تعداد از نظرات مربوط به محصولات و خدمات فعلی شما است ؟
- چه تعداد از نظرات مربوط به محصولات و خدمات آینده شما است ؟
- چه تعداد از نظرات مربوط به خدمات مشتری شماست ؟
علاوه بر این موارد، می توانید بدانید:
- چه تعداد از نظرات نیاز به توجه فوری دارند؟
- مشتریان شما چه زمانی بیشتر در رسانه های اجتماعی فعال هستند؟
- مشتریان شما در کجا بیشتر در شبکه های اجتماعی فعال هستند؟
دریافت پاسخ به همه اینها به شما کمک می کند تا دوره بعدی استراتژی تعامل را برنامه ریزی کنید.
بنابراین فرض کنید اگر با تعداد زیادی توییت در مورد محصولات و خدمات آینده خود مواجه شدید، میتوانید کمپینها و رقابتهایی را پیرامون محصولات آتی خود ایجاد کنید.
گوش دادن به مشتریان در رسانههای اجتماعی به شما کمک میکند تا در جریان روندها باشید و پیشنهادات تبلیغاتی هدفمندی را طراحی کنید که نرخ تعامل بیشتری را افزایش میدهد.
بنابراین از پلتفرمهای CRM همگرای عصر جدید استفاده کنید و مطمئن شوید که جلوتر از منحنی میمانید نه پشت سر آن.
4. یک رویداد را سازماندهی کنید
در عصری زندگی میکنیم که ما بیش از حد مملو از ارتباطات آنلاین فوری هستیم، رویدادهای آفلاین به عنوان بازگشتی به روزهای خوب قدیم شناخته میشوند.
متفاوت از تعامل آنلاین، رویدادهای آفلاین ارزش اتصال بیشتری دارند زیرا شامل تعامل شخصی با جمعیت هدف میشوند. .
و این به ایجاد وفاداری بیشتر به برند، ایجاد علاقه عمیق تر و افزودن نام های بیشتری به پایگاه مشتری کمک می کند.
در مقاله ای در Inc، کارن هارتلاین، مدیر رویداد برای Mashable ، یک رسانه آنلاین خبری رسانه اجتماعی مستقر در شهر نیویورک با دفاتری در سانفرانسیسکو می نویسد-
چیزی متفاوت در مورد ملاقات رو در رو و گفتگو وجود دارد که تأخیر نداشته باشد یا از طریق پیام های فیس بوک اتفاق بیفتد یا محدود به 140 کاراکتر باشد.
بنابراین در حالی که به شدت از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود استفاده می کنید، به طور منظم یک جلسه یا رویداد صنعتی را برای مشتریان خود نیز میزبانی کنید. فرصت های شبکه محلی را جستجو کنید یا در برخی از نمایشگاه های تجاری معروف غرفه ای راه اندازی کنید.
این رویدادها راهی عالی برای اختلاط و تعامل رو در رو با مشتریان شما خواهد بود. مشتریان شما می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و این واقعیت را دوست داشته باشند که آنها بخشی از یک جامعه برند منحصر به فرد هستند.
تبلیغات در همه رویدادهای آفلاین نقش کلیدی دارد. اگر آنها به درستی انجام شوند، رویدادها می توانند راهی کلاسیک برای تعامل با مشتریان خود باشند. بنابراین مطمئن شوید که در مورد رویدادهای آینده خود صحبت کنید.
برای افزایش تبلیغات، آنها را به شبکه های اجتماعی متعددی پیوند دهید.
5. مشتریان خود را در تیم خود بگنجانید
با پیروی از این ایده های منحصر به فرد، هیچ چیز بهتر از این نیست که مشتریان خود را به سمت خود ببرید:
- مشتریان خود را در فرآیند ساخت محصول مشارکت دهید. تورهای محصول را برگزار کنید و کاری کنید که مشتریانتان همه چیز را در مورد محصول یا خدمات شما یاد بگیرند.
- نظرات آنها را بپرسید و بازخورد آنها را بگنجانید. این روشی موثر برای شماست تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و درگیر شوید.
- مشتریان خود را با تبلیغ کسب و کارشان در صفحات اجتماعی خود غافلگیر کنید. علاوه بر این، هر ماه یک مشتری وفادار را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید.
- کاری کنید که به خاطر سال ها وفاداری خود احساس خاص بودن، دوست داشتن و قدردانی کنند.
- از مشتریان خود دعوت کنید تا با تیم شما محتوا تولید کنند. اینها می توانند چند فصل در کتاب الکترونیکی یا وبلاگی در وب سایت شما باشند.
- آنها را به ویژه هنگامی که در حال چارچوب بندی مطالعات موردی، برجسته کردن نقاط دردناک خاص و نحوه حل آنها توسط محصولات یا خدمات خود هستید، بگنجانید.
- وقتی وبلاگ راه اندازی شد، کتاب الکترونیکی تمام شد یا مطالعه موردی منتشر شد، به مشتریان خود اطلاع دهید.
6. محتوای خود را استراتژی کنید
مصرف کنندگان از تبلیغات مخرب خسته شده اند و اطلاعات ارزشمند، غنی و قابل اجرا را ترجیح می دهند. بنابراین به مشتریان خود محتوای منحصر به فردی ارائه دهید که دانش آنها را در مورد صنعت، محصولات و خدمات شما گسترش می دهد.
مطالب را می توان در قالب مقاله، پست وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو، کتاب الکترونیکی، پادکست یا کاغذ سفید ارائه کرد.
یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید، آن را اجرا کنید، تعامل مشتری را به بالاترین حد خود برسانید و در کمترین زمان به افزایش بازگشت سرمایه برسید.
نتیجه
کسبوکارهایی که با موفقیت در تمام نقاط تماس با مشتریان ارتباط برقرار میکنند، میتوانند تجربهای بینظیر ارائه دهند و وفاداری آنها را برای مادامالعمر به دست آورند.
در حالی که بیشتر کسبوکارها به اهمیت تعامل با مشتری پی میبرند ، در مورد آن کار زیادی انجام نمیدهند. دلیل آن نبود استراتژی و برنامه ریزی است.
یک برنامه با مشتری چیزی نیست که به طور تصادفی اتفاق بیفتد، بلکه یک برنامه کاملاً تعریف شده است. اینها 6 استراتژی عالی ما در مورد عملکرد با مشتریان خود هستند.
را امتحان کنید و به ما بپردازید چه چیزی برای شما جذاب است.
همچنین، آیا ایده دیگری در ذهن شما وجود دارد؟ آن را با ما در زیر به اشتراک بگذارید!
برای ما توییت کنید - @convergehub