مزایایCRMمبتنی بر ابر در مقابل سایر انواعCRM

صرف نظر از هر چیزی که ممکن است بفروشد، مدیریت برای موفقیت کسب و کار شما مهم است. اینجاست که دقیقاً یک CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) وارد عمل می شود.

به طور عمده سه نوع CRM وجود دارد. همه این سیستم های CRM از زوایای مختلف از کسب و کار شما پشتیبانی می کنند که به شما در دستیابی به کمک های مختلف کمک می کند.

بنابراین، بهترین سیستم CRM برای سازمان شما مستلزم شناسایی شما و تعیین مدیریت اصلی مدیریت است که باید با استفاده از یک CRM برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

صنعت CRM در سال های متوالی رشد خیره کننده بوده است. درآمد CRM بر ابر احتمالاً تقریباً 50 درصد از بخش پیش بینی شده 31 میلیارد دلاری CRM در سال 2017 را تشکیل خواهد داد. - گارتنر برای توییت کلیک کنید

CRM عملیاتی

این نوع سیستم CRM بر استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری متمرکز است که به ترکیب مجموعه‌ای از اطلاعات متفاوتی که در مورد هر سرنخ، مشتری بالقوه و مشتری در دسترس است در یک فایل مفید کمک می‌کند. به عنوان مثال، این نوع سیستم CRM اطلاعات تماس مشتری، تاریخچه خرید و هرگونه ارتباط دیگری که مشتری با کاربران CRM داشته است را در یک پنجره جمع می کند تا کارمندان بتوانند پاسخ و خدمات سریع را به مشتری ارائه دهند. CRM عملیاتی برای بازاریابی، فروش و نمایندگان پشتیبانی در بخش‌های مختلف یک سازمان پشتیبانی می‌کند.

این نوع سیستم CRM همچنین می تواند برای کمک به اتوماسیون نیروی فروش مفید باشد.

  • اتوماسیون نیروی فروش

SFA یا Sales Force Automation کمک می کند تا رکورد هر مرحله از فرآیند فروش را حفظ کنید، به بخش های بازاریابی و فروش کمک می کند تا فعالیت هایی مانند زمان بندی تماس ها، تهیه گزارش ها و ایجاد کمپین های ایمیل برای مدیریت ارتباط و کمپین های بازاریابی قطره ای را خودکار کنند.

CRM تحلیلی

سیستم‌های CRM تحلیلی به بررسی اطلاعات سرنخ، مشتریان بالقوه و مشتریان از زاویه تحلیلی کمک می‌کنند تا به استراتژی‌های بازاریابی منحصربه‌فردی دست یابند که می‌توانند برای مهار فروش‌های آتی اجرا شوند. این نوع CRM نقاط داده را از پایگاه های داده مختلف مشاهده می کند و سپس از تکنیک هایی مانند داده کاوی برای ارائه الگوها و روندها استفاده می کند. با استفاده از CRM تحلیلی، شرکت ها می توانند استراتژی های بهتر و بلندمدتی برای مدیریت مشتری و فروش ایجاد کنند.

CRM مشارکتی

سیستم‌های CRM مشارکتی بر یکپارچه‌سازی مخاطبین با آژانس‌های خارجی، مانند توزیع‌کنندگان و فروشندگان، تمرکز می‌کنند و این داده‌ها را از طریق یک شبکه خارجی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این نوع سیستم CRM به مشتریان کمک می کند تا با ارائه یک مرکز پشتیبانی به همراه پشتیبانی فنی و ابزارهای جدید (مثلاً پیام رسان فوری) در مورد خدماتی که از شرکت دریافت می کنند، فعالانه عمل کنند.

علاوه بر این، یک پلت فرم CRM به 2 نوع تقسیم می شود:

CRM در محل

یک سیستم CRM On-Premise مسئولیت امنیت، مدیریت، کنترل و نگهداری پایگاه داده و اطلاعات CRM را بر عهده خود شرکت می گذارد. کاربران این سیستم های CRM به جای خرید اشتراک های ماهانه، سه ماهه یا سالانه، مجوزهای اولیه را برای پیاده سازی سیستم CRM خریداری می کنند. نرم افزار و پایگاه داده سیستم CRM On-Premise بر روی سرور شرکت قرار دارد و برای ادغام نرم افزار با سایر نرم افزارهای موجود و سنتی (در صورت وجود) که توسط شرکت مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به یک فرآیند نصب طولانی مدت دارد. به طور کلی، یک سازمان تجاری بسیار بزرگ با نیازهای بسیار پیچیده مدیریت ارتباط با مشتری، از این نوع CRM سود بیشتری می برد.

CRM مبتنی بر ابر

CRM مبتنی بر ابر مانند ConvergeHub که همچنین یک سیستم CRM درخواستی یا SaaS (نرم‌افزار به‌عنوان سرویس) است، پلتفرمی است که در آن داده‌ها در یک شبکه از راه دور و خارجی ذخیره می‌شوند که کاربران CRM در هر زمان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. با کمک اتصال به اینترنت
در بسیاری از موارد، خدمات شخص ثالث برای نظارت بر نگهداری و نصب این سیستم‌های CRM مستقر می‌شوند.
سیستم CRM مبتنی بر ابر نیاز به نصب نسبتاً آسان و سریع دارد و توسط شرکت‌هایی که تخصص، فناوری یا منابع محدودی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. CRM مبتنی بر ابر نیز مقرون به صرفه‌تر است زیرا فروشندگان این سیستم‌های CRM از کاربران بر اساس اشتراک با گزینه پرداخت‌های سالانه، ماهانه یا سه ماهه هزینه می‌کنند.

چرا کسب و کارهای کوچک و فروشندگان CRM مبتنی بر ابر را ترجیح می دهند؟

یکی از مزایای اصلی نرم افزار CRM مبتنی بر ابر، مقیاس پذیری آن است. همه سیستم های CRM مبتنی بر SaaS یا Cloud به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر باشند، به این معنی که بسته به نیاز سازمان، می تواند ظرفیت های خود را افزایش دهد. علاوه بر این، از آنجایی که هزینه این پلت فرم CRM بر اساس تعداد کاربران و نیازهای ذخیره سازی است که می تواند با تغییر نیازهای شما کاهش یابند، بنابراین این راه حل CRM اغلب ترجیح داده شده ترین پلت فرم CRM برای مشاغل کوچک و متوسط ​​در دنیای امروز است. .

جدا از این CRM مبتنی بر ابر، اغلب شامل یکپارچه‌سازی با سیستم‌های ایمیل رایج و برنامه‌های اداری و ادغام با داده‌های رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای پشتیبان‌گیری خودکار است.

در نهایت با رشد فناوری تلفن همراه، ما در حال حاضر برنامه های سیستم CRM را بر ابر را نیز داریم که برای تبلت ها و تلفن های هوشمند ساخته شده اند. تلفن‌های CRM همراه از ویژگی‌هایی استفاده می‌کنند که به دستگاه‌های تلفن همراه می‌شوند، قابل تشخیص بودن صدا، GPS، و سایر موارد به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان و اساساً دسترسی به کاربران برای استفاده از این فناوری در حرکت است.

ConvergeHub را به صورت رایگان امتحان کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، مایلیم ایده ها و پیشنهادات خود را در کادر نظرات زیر درج کنید.