نرم افزار CRM چیست؟

این راهنمای کامل CRM 2021 معنای CRM را توضیح می دهد و مزایا و اهمیت آن را برای امروزی بررسی می کند. همچنان به شما نشان می دهد که چگونه بهترین سیستم CRM را برای سازمان خود انتخاب کنید و ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید.

در اینجا چیزی است که شامل می شود:

تعریف CRM

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. CRM به نرم افزار تجاری اطلاق می شود که برای مدیریت تعاملات یک شرکت با مشتریان و مشتریان بالقوه طراحی شده است.

سیستم CRM که معمولاً توسط متخصصان فروش و بازاریابی استفاده می‌شود، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا گردش کار تجاری خود را با استفاده از اتوماسیون نیروی فروش (SFA) ساده‌سازی کنند، کارایی و بهره‌وری را بهبود بخشند، رشد کسب‌وکار را افزایش دهند و رضایت مشتری را افزایش دهند.

سیستم CRM چیست؟

یک سیستم CRM که در درجه اول برای مدیریت تماس و مدیریت فروش استفاده می شود، یک هاب مرکزی را فراهم می کند که تمام داده ها را برای مخاطبین تجاری شما نگهداری می کند. این ممکن است شامل مشتریان، مشتریان احتمالی، تامین کنندگان، شرکا، مطبوعات و حتی همکاران شما باشد.

با گذشت زمان، سیستم تاریخچه ای از تعاملات شما با هر مخاطب ایجاد می کند. این ممکن است شامل ایمیل ها، تماس ها، یادداشت های جلسات و فروش باشد. زیبایی این کار این است که همه چیز در یک مکان است و کارایی ایجاد می کند و دید واضحی از خط لوله فروش شما ایجاد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://parsvt.com/what-is-crm-software

CRM Integration

نرم افزار CRM همچنین می تواند با سایر برنامه ها و کانال هایی که استفاده می کنید، مانند وب سایت، ابزار بازاریابی دیجیتال و نرم افزار حسابداری، ادغام شود. این به شما امکان می‌دهد گردش‌های کاری خودکار ایجاد کنید و جایگزین فرآیندهای دستی معمول در کسب‌وکارتان شود.

به عنوان مثال، ممکن است از نرم افزار CRM برای گرفتن یک درخواست جدید از وب سایت خود استفاده کنید که فرآیند فروش خودکار را آغاز می کند . پرس و جو یک رکورد جدید در CRM ایجاد می کند، وظیفه ای را برای تیم فروش ایجاد می کند تا پیگیری کند و پیام خوش آمدگویی را برای مخاطب ارسال می کند.

 

نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟

اگر تا به حال فکر می‌کنید همه اینها خوب و خوب به نظر می‌رسد، اما یک سیستم CRM واقعاً چه کار می‌کند و چه کاربردی دارد؟ در اینجا یک لیست ساده آمده است:

یک تمرکز مشتری محور ایجاد می کند

  • به شما کمک می کند هر مشتری، تماس و ارتباط را فورا پیدا کنید
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی را بهبود می بخشد
  • وفاداری و حفظ مشتری را افزایش می دهد

فروش و سودآوری را افزایش می دهد

  • سرنخ ها را دسته بندی و اولویت بندی می کند
  • سرنخ های شما را از انتها به انتها ردیابی می کند
  • فرآیند فروش شما را خودکار می کند
  • وظایف و قرارهای شما را مدیریت می کند

یک مرکز متمرکز با همه چیز در یک مکان ایجاد می کند

  • دید کامل ایجاد می کند که به تکرار پایان می دهد
  • همکاری تیمی و بین تیمی را تقویت می کند
  • نیروهای کار از راه دور را تسهیل می کند
  • فرآیندهای شما را با ادغام سایر سیستم‌های شما ساده می‌کند

بینش و گزارش را ارائه می دهد

  • گزارش ها و پیش بینی های دقیق و دقیق
  • بینش فعالیت مشتری
  • مدیریت بازگشت سرمایه بازاریابی

همه افراد در سازمان شما می توانند همه تعاملات با یک مخاطب را در سیستم از جمله ارتباطات آنها، آنچه خریداری کرده اند، زمان خرید، مبلغی که پرداخت کرده اند، به علاوه خیلی، خیلی بیشتر ببینند. البته، مگر اینکه بخواهید با سطوح مجوز کاربر محدود کنید که چه کسی چه چیزی را ببیند !

مزایای CRM چیست؟

پس از تلاش زیاد برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتری بالقوه، فروشندگان می‌توانند اطلاعات خود را در چندین منبع، از یادداشت‌های چسبنده گرفته تا گزارش تماس، در اختیار داشته باشند. استفاده از CRM کمک می کند تا همه آن ها را در یک هاب متمرکز گرد هم آورد. این نرم افزار همکاری تیمی، کار از راه دور و ایجاد کارایی را تسهیل می کند. نتیجه این است که هیچ تلاش تکراری، پیام‌های از دست رفته یا تماس‌های فراموش شده وجود ندارد. این منجر به ارتباطات به موقع تر، بهبود روابط و اساساً فروش بیشتر می شود.

اتوماسیون گردش کار CRM

اتوماسیون گردش کار به بسیاری از فرآیندهای دستی فروش توجه می کند، بنابراین ورودی داده و مدیریت کمتری وجود دارد. همچنین می‌توانید از اتوماسیون برای اولویت‌بندی سرنخ‌هایتان استفاده کنید و اطلاعات داده‌هایتان را از سراسر فعالیت‌های تجاری‌تان جمع آوری کنید.

یک سیستم خوب همچنین به شما کمک می کند تیم های خود را مدیریت کنید، امنیت داده های خود را کنترل کنید و از انطباق شما با قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها پشتیبانی کنید .

مزایای CRM برای کسب و کار شما

  • مدیریت تماس را بهبود می بخشد
  • حفظ و رضایت مشتری را بهبود می بخشد
  • مدیریت فروش پیشرفته
  • کارایی و بهره وری را افزایش می دهد
  • سازمان و همکاری تیمی ایجاد می کند
  • دقت گزارش گیری و پیش بینی فروش را تسهیل می کند
  • بینش داده را برای بازاریابی و توسعه محصول افزایش می دهد
  • از معیارهای فروش عمیق پشتیبانی می کند
  • رشد کسب و کار را افزایش می دهد
 

چرا CRM مهم است؟

برای بسیاری از مشاغل، CRM آنها نه تنها مهم است - بلکه ضروری است!

برای به حداکثر رساندن سود، باید استراتژی CRM خود را در استراتژی کسب و کار خود بسازید. این ساختار و سازماندهی را برای شرکت شما ایجاد می کند که باعث افزایش کارایی، بهره وری و سودآوری می شود.

اگرچه، که در ابتدا برای تیم های فروش طراحی شده بود، مزایای استفاده از CRM در کل سازمان شما می تواند غیرقابل اندازه گیری باشد. با این حال، برای بازاریابان و تیم های خدمات مشتری که ارتباطات پس از فروش را مدیریت می کنند، اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

این نرم افزار بینش بیشتری از نحوه عملکرد کسب و کار شما می دهد و از داده های فروش واقعی برای حذف حدس و گمان از تصمیمات تجاری استفاده می کند. این یک نمای کلی از مشتریان شما و فعالیت آنها ارائه می دهد و به شما امکان می دهد یک تمرکز واقعاً مشتری محور ایجاد کنید که استراتژی تجربه مشتری شما را شکل می دهد .

چه کسی به نرم افزار CRM نیاز دارد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در بسیاری از فعالیت های تجاری و بخش های صنعتی ، از جمله بخش غیرانتفاعی و سازمان های عضویت، مرتبط است .

نرم افزار CRM بیشتر در بخش های فروش، بازاریابی و میز خدمات استفاده می شود. با این حال، استفاده در سایر تیم ها و مدیریت نیز ممکن است مرتبط باشد.

تیم فروش

فروشندگان شما می‌توانند از CRM برای نظارت بر سرنخ‌های جدید در خط لوله فروش خود ، ثبت تماس‌ها و یادداشت‌های جلسه، تعیین وظایف برای پیگیری مشتریان، ایجاد و ارسال نقل‌قول‌ها و فاکتورها استفاده کنند. مدیران فروش با اجرای گزارش‌ها و پیش‌بینی‌ها، عملکرد تیم خود را در مقابل اهداف خود در زمان واقعی مشاهده خواهند کرد.

تیم بازاریابی

بازاریابان می توانند فرم های وب سایت خود را با سیستم یکپارچه کنند تا به طور خودکار سرنخ های جدید را جذب کنند و آنها را برای پیگیری به تیم فروش شما ارسال کنند. آنها می توانند ایمیل های خودکار را برای خوشامدگویی به مشتریان جدید ارسال کنند و بر پاسخ های آنها نظارت کنند.

اجرای کمپین های بازاریابی از طریق CRM به این معنی است که تمام فعالیت های مشتریان در سیستم ثبت می شود. این بینشی از رفتار و تجزیه و تحلیل ROI آنها ارائه می دهد.

تیم خدمات

یک CRM با سیستم میز کمک یکپارچه به این معنی است که می توانید تعاملات پس از فروش مشتریان خود را نیز نظارت کنید. هر گونه بلیط پشتیبانی مطرح شده به حساب مشتری بازگردانده می شود تا تیم فروش شما از هرگونه مشکل احتمالی مطلع شود.

سازمان‌هایی که از تجارت به کسب و کار (B2B) استفاده می‌کنند عموماً مخاطبین هدف فروشندگان CRM هستند، اما این نرم‌افزار می‌تواند برای بازارهای دیگر نیز تفاوت ایجاد کند.

اگر مطمئن نیستید که آیا به CRM نیاز دارید، وبلاگ ما آیا به CRM نیاز دارم کمک خواهد کرد.

 

چگونه یک CRM را انتخاب کنم؟

در انتخاب CRM باید در مورد شایستگی فناوری اطلاعات و نیازهای خود و همچنین میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید، واقع بین باشید. بین سهولت استفاده و ویژگی‌های گنجانده شده تعادلی وجود خواهد داشت.

به طور کلی، قیمت با توجه به تعداد کاربر، تعداد سوابق مشتری، نیازهای ذخیره سازی شما و پیچیدگی ویژگی ها تعیین می شود. حتی اگر می‌توانید بهترین نژاد را بخرید و همه ویژگی‌ها را می‌خواهید، نیازی نیست که به یکباره متعهد شوید.

اکثر فروشندگان یک آزمایش CRM رایگان ارائه می دهند تا بتوانید ببینید که این سیستم چگونه برای شما کار می کند و نحوه شکل گیری پشتیبانی مشتری آنها را کشف کنید!

استراتژی و اهداف خود را درک کنید

انتخاب شما باید منعکس کننده استراتژی و اهداف شما برای سیستم باشد. اینها ممکن است برای:

  • به فروشندگان کمک کنید فرصت های بیشتری را مدیریت کرده و ببندند
  • به مدیران فروش یک دید کامل از خط لوله بدهید و پیش‌بینی فروش را خودکار کنید
  • حفاظت از مالکیت خط لوله فروش، یک دارایی کلیدی شرکت
  • اطمینان حاصل کنید که سازمان شما تصویر کاملی از هر فرآیند فروش دارد
  • تصویر کاملی از هر مشتری برای کسانی که در سازمان شما به آن نیاز دارند ارائه دهید
  • اجرای و پیگیری اثربخشی کمپین های بازاریابی
  • خدمات بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهید

بدانید موفقیت چگونه به نظر می رسد

اگر به نقاط دردسر خاصی در سازمان خود می پردازید، مطمئن شوید که موفقیت چگونه به نظر می رسد تا بتوانید ارزش CRM خود را بسنجید.

برای راهنمایی بیشتر، ممکن است بخواهید راهنمای خریداران CRM ما را دانلود کنید.

راهنمای خریداران CRM

چه زمانی باید استفاده از CRM را شروع کنید؟

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به کسب و کار و صنعت شما متفاوت خواهد بود. به عنوان یک قانون سرانگشتی، اگر مشتریان احتمالی بیشتری را مدیریت می کنید که می توانید به خاطر بسپارید، به یک سیستم CRM نیاز دارید.

در برخی از بخش‌های صنعت، ممکن است هزاران مشتری را با چرخه فروش کوتاه یا فروش تکراری مدیریت کنید. با دیگران، ممکن است فقط چند صد مخاطب داشته باشید، اما با یک چرخه فروش طولانی که نیاز به ردیابی دقیق دارد. در هر دو مورد، این سیستم به شما کمک می کند تا تعاملات خود را ردیابی کنید و رفتار مشتری را نظارت کنید. این بدان معناست که شما می توانید به طور موثر فرکانس تعاملات خود را مدیریت کنید تا فروش خود را به حداکثر برسانید.

رایگان شروع کنید و زمانی که کسب و کار شما رشد کرد ارتقا دهید

اگر یک کسب و کار کوچک با پشتیبانی محدود فناوری اطلاعات و بودجه محدود هستید، CRM های ساده با قیمت های مقرون به صرفه وجود دارند که متناسب با نیازهای شما هستند. سپس، با رشد کسب‌وکارتان، می‌توانید آن را ارتقا دهید تا ویژگی‌ها و کاربران بیشتری اضافه کنید. اگر یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی می‌کنید، چند سیستم رایگان در دسترس هستند که شامل تمام ویژگی‌هایی است که برای شروع به آن نیاز دارید.

ویژگی های نرم افزار CRM چیست؟

ویژگی هایی که شما نیاز دارید بسته به کسب و کار شما متفاوت است و به یاد داشته باشید که همه CRM ها یکسان نیستند. سطوح مختلفی از ویژگی ها از بسیار ابتدایی گرفته تا مواردی با همه زنگ ها و سوت ها وجود دارد. قیمت احتمالاً یک عامل کلیدی است، اما همچنین ارزش این را دارد که به کدام ویژگی‌ها واقعاً نیاز دارید. یک CRM مملو از ویژگی‌هایی که هرگز از آنها استفاده نمی‌کنید، پیچیده‌تر، گران‌تر خواهد بود و احتمالاً پذیرش کاربر را محدود می‌کند - یکی از مهمترین دلایل شکست CRM .

ویژگی های اصلی فروش CRM

یک CRM پایه شامل مدیریت تماس و مدیریت فرصت است. این به شما امکان می دهد مشتریان و ارتباطات گذشته خود را فوراً پیدا کنید و سرنخ های فروش خود را دنبال کنید. با این حال، بسیاری از موارد اضافی کوچک وجود دارد که می تواند تفاوت را در نحوه استفاده از CRM ایجاد کند. به عنوان مثال، به دنبال موردی باشید که بتوانید با فیلدها و تنظیمات خود آن را سفارشی کنید تا فرآیند فروش شما را منعکس کند .

ادغام ایمیل

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید که یکپارچه‌سازی ایمیل نیز در آن گنجانده شود. این به طور خودکار ایمیل های شما را به مخاطبین شما و از آنها می گیرد و تاریخچه کاملی از ارتباطات شما ارائه می دهد.

اتوماسیون

در بازار امروز، حتی برای مشاغل کوچک، اتوماسیون CRM در حال تبدیل شدن به یک امر ضروری است. اتوماسیون با خودکار کردن فرآیندهای دستی شما به ایجاد کارایی و افزایش بهره وری کمک می کند. اقدامات مختلف شما در CRM جریان های کاری را برای تکمیل یک کار بر اساس مجموعه قوانینی که شما تعریف کرده اید آغاز می کند. این ممکن است به معنای شروع فرآیند صدور صورت‌حساب هنگام بسته شدن فروش یا یادآوری ایمیلی هنگام انقضای تاریخ ضمانت باشد.

همچنین می‌توانید از اتوماسیون و یکپارچه‌سازی برای انتقال داده‌ها بین سیستم‌های مختلفی که استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی و همگام‌سازی اطلاعات مشتری خود استفاده کنید. در اینجا می توانید از یک ادغام بومی از طریق API استفاده کنید یا ممکن است از یک پلتفرم ادغام مانند Zapier استفاده کنید.

یکپارچه سازی بازاریابی

یک CRM با بازاریابی یکپارچه به شما امکان می دهد کمپین های ایمیلی را مستقیماً از سیستم خود اجرا کنید و تعامل مخاطبین خود را به حساب آنها ثبت کنید. با گذشت زمان، اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار و علایق آنها به دست خواهید آورد که به شما امکان می دهد در آینده نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید.

مزایای استفاده از CRM 

از آنجایی که نرم افزار CRM ابری توسط فروشنده میزبانی و نگهداری می شود، هیچ هزینه سرمایه ای و تعمیر و نگهداری برای مشتری وجود ندارد. با اجرای هزاران سیستم CRM مشتری، ارائه‌دهنده می‌تواند صرفه‌جویی در مقیاس بزرگ ایجاد کند. این عوامل یک سیستم مبتنی بر ابر را با گزینه هایی برای پرداخت ماهانه یا سالانه بسیار مقرون به صرفه می کند، بنابراین ریسک مالی پایینی وجود دارد.

مزیت بزرگ دیگر این است که کاربران CRM می توانند از هر کجا از طریق مرورگر اینترنت خود به سیستم دسترسی داشته باشند. این ممکن است در خانه، دفتر کار یا در حال حرکت از تلفن آنها باشد.

Really Simple Systems یک CRM کسب و کار کوچک قدرتمند است که برای تیم های در حال رشدی که B2B کار می کنند طراحی شده است. این شامل همه چیزهایی است که برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک با قیمتی بسیار مقرون به صرفه نیاز دارید. علاوه بر این، مبتنی بر ابر است، راه‌اندازی آن بسیار آسان و استفاده از آن ساده است.

Really Simple Systems به‌عنوان یک CRM فروش مستقل یا به‌عنوان یک راه‌حل همه کاره با ابزارهای یکپارچه بازاریابی و میز خدمات در دسترس است.

نرم افزار ما شامل تمام ویژگی هایی است که انتظار دارید پیدا کنید، همراه با سطحی از خدمات که ممکن است فقط به آن امیدوار باشید! کشوهای راهنما درون محصول ما که به منابع پشتیبانی زیادی پیوند دارند، بسیار محبوب هستند. این شامل فیلم های آموزشی و راهنمای گام به گام برای تمام ویژگی های CRM است. و اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، می توانید با استفاده از چت آنلاین، ایمیل یا تلفن با ما تماس بگیرید.

آزمایشی CRM سیستم های واقعا ساده

حل مشکلات مشتریان

اغلب، مشتریان جدید به دنبال اولین CRM خود به ما مراجعه می کنند. این اغلب با انتصاب یک کارمند جدید که قبلاً از سیستمی استفاده کرده است یا جایی که رشد کسب و کار به این معنی است که صفحات گسترده و یادداشت ها دیگر قابل اجرا نیستند، ایجاد می شود. به عنوان مثال، به مطالعه موردی CRM برای شرکت Amerityre نگاهی بیندازید .

یکی دیگر از سناریوهای معمولی که با آن روبرو می شویم این است که مشتری از یک سیستم CRM گرانتر مانند Salesforce استفاده می کند و به دنبال جایگزینی مقرون به صرفه تر به سراغ ما می آید. آنها که قبلاً به یک قرارداد طولانی منعقد شده بودند، انعطاف پذیری ارائه شده توسط ما و ارزش پول را دوست دارند. یک مثال خوب در اینجا مطالعه موردی CRM ما برای Cybertech Digital است.

هنگامی که به آن نیاز دارید حمایت کنید

مهمتر از همه، ما می دانیم که اتخاذ یک CRM یا انتقال ارائه دهنده نرم افزار شما می تواند یک پروژه بزرگ و وقت گیر باشد. به همین دلیل است که در Really Simple Systems با شما کار می کنیم تا نیازهای شما را درک کنیم. در مراحل اولیه، ما به شما کمک می کنیم تا تنظیمات سیستم خود را سفارشی کنید، و آموزش هایی را برای ارائه به تیم های خود ارائه می دهیم.

 

اطلاعات بیشتر را در سایت نرم افزار CRM پارس ویتایگر بخوانید:

https://parsvt.com